2010. június 23., szerda

Didaktikai játék matematikára

Valahol láttam egy hasonló játékot, aminek az ára az egeket verdeste. Mivel nagyon megtetszett, gondoltam legyártatom az otthon lévő alapanyagokból: kétféle léc, műanyagüvegek kifúrott kupakjai.
A prototípus baumax-os lécekből készült, az lett Rékáé, de arról nincs fénykép.
Aztán gondoltam egyet, és iskolába is készítettem. Igen, jól látjátok.... Mivel elfogyott a léc, azt ceruzával helyettesítettük. Először csak a hatosat (hat ceruza), negyedikesekkel szorzótáblát, többszörösöket gyakoroltunk rajta, sorozatokat rakosgattunk ki. Aztán idén az elsősökkel is elővettem, de rá kellett jönnöm, hogy egy ilyen kevés. Ezért csináltunk mindenkinek egy ketteset. Nagyon jó szolgálatot tett, főleg matematika órán: összeadás, kivonás, felbontás szemléltetésére használtuk. Az összeadandók felcserélését is így gyakoroltuk, nem kellett semmit sem magyaráznom, csak varázsoltunk.... és forgattuk a számolót (így nevezte el az egyik gyerek, azóta is így hívjuk :).

Ja, igen, a játék eredeti funkciója: színválogatás, ill. előre legyártott lapokon színsorozatok, amelyeket a gyereknek ki kell raknia.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése